דובר צה"ל ל'קול חי': "לצבא יש זכות גדולה שמגיעים אליו חרדים"

ישראל פריי 1 Comment on דובר צה"ל ל'קול חי': "לצבא יש זכות גדולה שמגיעים אליו חרדים"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז, העניק הערב ראיון נרחב לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' בו התייחס לאירועים הבטחוניים ולסוגיות שמעסיקות את צה"ל בימים אלו. "לא נכון להגדיר את ההתרחשויות האחרונות כאינתפאדה" -אמר תא"ל אלמוז- "זאת טעות לקחת את העובדות ולהגזים בפרשנותם. ישנה עליית מדרגה באירועים. למי שנפגע או נפגעה מאבן, קשה להסביר שזאת לא אינתפאדה, אנחנו מבינים, ולוקחים ברצינות את האתגרים, תוך שיתו"פ מעולה עם משטרת ישראל והשב"כ".

הוא התייחס לדיון שמתקיים אודות שינוי נהלי הפתיחה באש: "אינני סבור שכשיש עלייה באירועים הרפלקס המיידי יעסוק בשינוי הנהלים, שהם נהלים מקצועיים שנבחנים מעת לעת, ומטרתם לתת כלים לחיילי צה"ל להתמודד עם אירועים ולמנוע פגיעה, ומאידך, לשמור על דמותו המוסרית של צה"ל, שלא יסתיימו אירועים עם הרוגים שלא צריכים להיפגע. העובדה שבמשך שנים אין נפגעים – מוכיחה שההתנהלות נכונה".

כשהתבקש לסכם את השנה שחלפה, אמר דובר צה"ל כי "עמדנו בהצלחה באתגרים בטחוניים, יש איומים מכל הגזרות שלא מצליחים לפרוץ את גבולותינו. חוץ מעזה מדרום וחיזבאללה מהצפון, יש את דאע"ש, ארגון צעיר וקיצוני. אנחנו רואים אותו ממש מעבר לגדר, ועוקבים אחריו. כשהרבה מהפעולות נעשים מעבר לגבולות, והשתיקה יפה להם. כל זה לא עובר ללא מחיר, וכל אובדן ופציעה קשים וכואבים לצה"ל".

על היחסים בין הצבא למגזר החרדי אמר תא"ל אלמוז: "לצבא יש זכות גדולה שמגיעים אליו חרדים. מוטלת עלינו החובה לאפשר לכל אחד מהם את כל צרכיו, הן התזונתיים והן את היכולת לקיים מצוות". על אירועי התקיפה של החיילים החרדים אמר "אנחנו מגנים את הפגיעות, וסומכים את ידינו על המשטרה שתדע לפעול נגד התוקפים. לא נפקיר אותם, אנחנו נחושים להם להעניק חום ואהבה יחד עם שירות מהנה".

הוא עומת עם טענות שעולות על "ציד" שמנהל הצבא בתוככי המגזר, תוך שכירת אנשים שישכנעו אברכים להתגייס, וטען ש"נעשים פעולות הסברה, כמו בכל המגזרים במדינה, ע"מ לעודד גיוס. לחלק מהקהל החרדי, שמטבע הדברים רחוק מהנושא, דרוש להסביר בהגינות את האפשרויות, ולהוריד חששות. את הפעילות מבצעת מערכת הביטחון בלבד, ללא כל גורם חיצוני".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חולמים. לא חושבים על זה שדאע"ש ותומכיו שולטים בגולן הסורי – מרחק הליכה מהגולן הישראלי. חולמים, ומחכים שח"ו יתחילו לחטוף ולערוף ראשים של ישראלים.